Direct naar inhoud
Afdeling Noordkop

Wegbeheer Schagen

Actueel

Verkeersbeleid

In Schagen is op 30 en 50 km wegen het risico op ongevallen het grootst:

1. Schagen: 30 en 50 km/u wegen
Op basis van ongevallen en inrichting gaat het om:

    • toegangswegen centrum Schagen (bijv. traject Havenstraat – Beethovenlaan)
    • wegen wijk Waldervaart (bijv. Spreeuwenlaan)

Aandacht voor de fietser is noodzakelijk, aangezien het aandeel ongevallen waarbij een fietser is
betrokken in dit gebied groot is.

2. Warmenhuizen: 80km/u wegen
Het gaat in dit gebied om de Kanaalweg en de Warmenhuizerweg

3. Stroet e.o.: 50 km/u wegen
De wegen Stroet, Groenveldsdijk en Groenedijk hebben onvoldoende de inrichtingskenmerken van een 50 km weg.

4. Het gebied Waarland/Dirkshorn: 80km/u wegen
Het gaat in dit gebied om de Speketersweg-Andries Dekkerweg, de Burgerweg en een deel
van N245. Op het traject Speketersweg-Andries Dekkerweg is de inrichting onvoldoende en het aantal
ongevallen (letsel/dodelijk) hoog.

5. Driehoek Keinsmerbrug – Tuitjenhorn – Waarland: 60 km/u wegen
De meeste ongevallen (letsel/dodelijk) vinden plaats op de Keinsmerweg en de Valkkogerdijk.

 

Verkeersplan 2022

In 2022 heeft de gemeenteraad ingestemd met het uitvoeren van voorstellen uit het verkeersplan:

Download het raadsbesluit


download bestand

Download het verkeersbesluit

download bestand

Ambitieplan verkeer 2017

De gemeente Schagen heeft in april 2017 zijn ambities t.a.v. het verkeer vastgelegd in een poster. Aan ambitie 2 “Fietspadennetwerk” heeft de afdeling Noordkop meegewerkt. Van de door ons ingebrachte routes zijn alleen de voorgestelde wijzigingen aan de Ovonde niet in het plan opgenomen: een prima resultaat.

De poster kunt u hier bekijken:


download bestand

Coalitieakkoord 2022-2026

  • De gemeente wil versneld naar een aanvaardbaar onderhoudsniveau in de buitenruimte voor alle weggebruikers.
  • Daarnaast vinden we bereikbaarheid een belangrijk thema. Fietsers moeten kunnen doorfietsen, terwijl auto’s genoeg parkeerruimte hebben zonder
    daarvoor te hoeven betalen.
  • De fietsers en wandelaars zijn onze belangrijkste weggebruikers. Deze weggebruikers willen we prioriteit geven.

Het hoofdstuk over verkeer kunt u hieronder downloaden:


download bestand